måndag 2 februari 2009

Drömmer om en vit hall....

Har påbörjat operation "övertala mannen att måla hallen vit idag"...

Som det är nu så är hallen tapetserad i en diskret grå ton som det väl egentligen inte är nåt fel på om man bortser från en del skråmor efter barn och katter som inte alltid varit så aktsamma...

Så det finns juh nåt litet streck från en hockeyklubba här och nåt litet rivmärke från en klo där. Knappt synbart för nån annan än mig, men jag vet juh.... ;o)

Så nu har det alltså börjat.....

Det är tyvärr en överlappstapet så det blir juh direkt lite extrajobb bara där med att först skära bort där överlappet ligger och sen spackla alla dessa ställen innan själva målningen kan sättas igång.

Men jag tror nog att jag kan klara det mesta själv, bara jag får lite bra tips och ideér...
Nån som har några?
Nån som skurit bort överlapp nån gång?

Ohh det hade varit så underbart att få detta gjort...
Älskar den fräscha vita färgen!
Allt annat ser så mkt snyggare ut med en vit bakgrund...

Så här ser vår hall ut nu:








Inget större fel på den, men att få den vit vore ännu bättre...

Hoppas att ni alla fått en bra början på veckan!
Nu är det läggdags för barnen och snart för mig med...

Kram Linda!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Commendable Blog! Dear blogger..

Good effort indeed!

Dear blogger, need your valuable feedback about;

www.octandigital.com

Regards,
Mehta

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vi har en likadan klädhängare vi också, fast vår står i tvättstugan :) Jag håller med om att det verkligen inte är något större fel på er hall (tvärtom) men att måla vitt skulle göra skillnad. Är du som jag tro, efter det att jag började blogga och insuper inspiration från alla snygga och vackra hem så har min "måla vitt längtan" helt klart blivit starkare!? VITT ÄR SNYGGT!

K R A M // T I N A

Anonym sa...

JAg gillar också fräscheten i vitt. Tycker det är en så bra bas att utgå från. Vi håller precis på att renovera vårt arbetsrum; dra ner gamla tapeter och måla om. Puh. Lycka till!

Cilla sa...

Måste även jag säga att er hall ser mycket välkomnade och trevlig ut ;0) Men jag håller med vitt är vansinnigt upplyftande..Vår hall går i en ljus grå ton men funderar på att ljusa upp ett snäpp :0)
Ha en bra dag!! Kram Cilla